Logo regionálního portálu regionveselsko.cz

Regionální zpravodajství

Plavební komora Rohatec – Sudoměřice zahájila zkušební provoz. Nyní mohou lodě doplout až do Hodonína

-pk-, Hodonínské listy
nepublikováno

Ilustrační foto
Autor: Hodonínské listy

Ředitelství vodních cest zahájilo 19. září na nové plavební komoře Rohatec – Sudoměřice zkušební provoz pro veřejnost. Loď se zástupci obcí, investora, zhotovitelů a dalších hostů poprvé proplula komorou při cestě z Výklopníku do Rohatce. Pro Baťův kanál i řeku Moravu se jedná o historický okamžik, neboť právě díky nové komoře a upravenému korytu říčky Radějovky mohou nyní lodě doplout až do Hodonína.

Stávajících 53 km Baťova kanálu vedoucího z Otrokovic se prodloužilo o další sedmikilometrový úsek řeky Moravy mezi Rohatcem a Hodonínem. Pro vodní turistiku i město Hodonín to znamená významné posílení v oblasti cestovního ruchu. „Jsme na to připraveni a jsme moc rádi, že se tato investice po dvaceti letech podařila dokončit. Na této významné a turisticky hojně navštěvované vodní cestě se Hodonín stane plnohodnotným přístavem. V letošním roce na podzim by se z investice Ředitelství vodních cest mělo v Hodoníně začít spravovat přístaviště, jeho nábřežní hrana, takže to bude krásné povýšení a myslím si, že příští turistická sezona bude úžasná,“ řekl starosta Libor Střecha.

Nová plavební komora je již čtrnáctým zdymadlem na Baťově kanálu. Má podobné rozměry jako ostatní komory této vodní cesty a mezi jezem Sudoměřice a hladinou v řece Moravě překonává výškový rozdíl 2,7 metru. Jez Sudoměřice prošel kompletní obnovou podobně jako navazujících 800 metrů koryta říčky Radějovky. To bylo prohloubeno a rozšířeno na 6 metrů.

Vedoucím zhotovitelem stavby byla společnost SWIETELSKY stavební, která rozšiřovala koryto říčky Radějovky a vystavěla oba hospodářské mosty. Vybudovala také biokoridor včetně drobného vodního toku s několika tůněmi.

Zhotovitelem plavební komory a jezu byla společnost Metrostav DIZ. Celkové náklady stavby dosáhly výše 339,8 mil Kč bez DPH, z toho prodloužení vodní cesty s plavební komorou činí 262 mil.

Kč bez DPH a oprava jezu Sudoměřice 77,8 mil. Kč bez DPH. Stavební náklady financuje Státní fond dopravní infrastruktury ČR.

 

Článek byl převzat se souhlasem vydavatele z Hodonínských listů.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama